|
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом керівника апарату
Чернігівського районного суду
від 13.05.2011 року № 02-06/18-о
|
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у Чернігівському районному суді
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Чернігівському районному суді Чернігівської області (далі – Суд) відповідно до вимог Закону України від «Про доступ до публічної інформації» 13 січня 2011 року № 2939-VI.
1.2. Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні Суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення Судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні Суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України та Кримінально-процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України.
1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства у Суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність Суду організовують і забезпечують керівник апарату, заступник керівника апарату, консультант суду з кадрової роботи, консультант суду зі статистики, головний спеціаліст з інформаційних технологій, старший судовий розпорядник Чернігівського районного суду.
2. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність суду.
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду забезпечується шляхом:
1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі – ЗМІ);
2) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті Суду;
3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;
4) присутності запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у Суді;
5) надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність Суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.
Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається у Суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном канцелярії Суду або уповноваженими посадовими особами.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.
2.5. Особами, відповідальними за надання відомостей за запитами на інформацію, є керівник апарату, заступник керівника апарату, консультант суду з кадрової роботи, консультант суду зі статистики, головний спеціаліст з інформаційних технологій, старший судовий розпорядник Чернігівського районного суду в межах своєї компетенції.
2.6. Надання публічної інформації про діяльність Суду запитувачам інформації, а також розміщення вказаної інформації на веб-сайті Суду та інформаційних стендах Суду забезпечують відповідальні працівники апарату суду за такими напрямами діяльності:
– інформацію довідкового характеру з комп»ютерної програми «Документообіг загальних судів» (далі – КП «ДЗС»); документів, що зберігаються в архіві Суду; про прийом громадян у Суді, а також про рух судових справ, день, час і місце та стан їх розгляду у відповідній судовій процедурі на поточну дату в усній формі (за телефоном) – заступник керівника апарату (або визначені керівництвом Суду особи);
– про доходи суддів та державних службовців апарату Суду і членів їх сімей, інші персональні дані, а також відомості з урахуванням вимог чинного законодавства України про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про наявність вакансій, порядок і умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців третьої-сьомої категорії – консультант суду з кадрової роботи;
– про статистичні дані щодо здійснення судочинства Суду, відображені у звітах, матеріали аналізів судової статистики та узагальнень судової практики Суду – консультант суду зі статистики;
– про матеріально-технічне забезпечення Суду, утримання, експлуатацію, ремонт, обслуговування території, про створення працівникам Суду безпечних і належних умов праці та надання допомоги у вирішенні соціально-побутових питань, забезпечення житлом, про організацію медичного обслуговування суддів та працівників апарату Суду – керівник апарату суду;
- про охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку – старший судовий розпорядник;
– про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних Суду та функціонування КП «ДЗС», про функціонування баз даних інформаційних комп’ютеризованих систем; про стан забезпечення інформаційно-технічними засобами залів судових засідань; про впровадження та забезпечення комп'ютерною технікою робочих місць суддів та працівників апарату Суду; відомості щодо забезпечення працездатність комп'ютерного та мережевого обладнання – головний спеціаліст з інформаційних технологій;
– наповнення інформацією веб-сайту Суду – відповідальним працівником.
3. Надання публічної інформації про діяльність
Чернігівського районного суду
3.1. Відповідно до Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді (далі – Інструкції), наказу голови суду від 11.03.2009 року № 04-о консультант суду здійснює оприлюднення на веб-сайті Суду інформації, підготовленої відповідальними працівниками Суду з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
3.2. Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду підлягають:
1) інформація про Суд і його діяльність:
– місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію та номери телефонів;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреса електронної пошти голови суду та його заступника, канцелярії, керівника апарату та його заступника, а також інших працівників апарату суду;
– розклад роботи та графік прийому громадян у Суді;
– наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців третьої-сьомої категорії;
– порядок звернення до Суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку Суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;
4) інформація, пов’язана з розглядом судових справ у Суді;
5) узагальнення судової практики та аналіз даних судової статистики;
6) дані про порядок складання та подання запиту на інформацію;
7) відомості про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні Суду;
8) звіти, у тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
9) інші відомості про діяльність Суду, які належать до публічної інформації.
3.3. Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
3.4. У приміщенні Суду на інформаційному стенді розміщуються:
1) дані про порядок роботи Суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності Суду;
2) відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду;
3) реквізити для сплати державного мита (судового збору), витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи та реквізитів для сплати вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів;
4) зразок відповідної форми запиту на інформацію;
5) заходи, які застосовуються до порушників порядку проведення судового засідання, порядок пропуску до приміщень Суду і залів судових засідань;
6) умови і порядок отримання інформації про діяльність Суду;
7) оголошення про надходження апеляцій по кримінальних справах;
8) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.
3.5. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні у Суду, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіо-технічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, встановлених процесуальним законодавством України.
3.6. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.5, до приміщення Суду регулюється Правилами пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів, затверджених спільним наказом МВС України та ДСА України від 12.09.2005 року № 102/765.
3.7. Запитувач має право звернутися до Суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію дозволяється подання запиту шляхом заповнення відповідних форм проектів запиту на інформацію, зразки яких можна отримати в канцелярії суду або роздрукувати на офіційному веб-сайті Суду (додатки 2–4 до цього Положення).
Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити відповідальна особа канцелярії суду, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
Форма електронного запиту на інформацію містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 5 до цього Положення).
4. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією Суду відповідно до Інструкції з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції канцелярія Суду виокремлює запити на інформацію та невідкладно передає їх до керівництва суду.
4.3. Якщо запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності Суду, відповідальними за надання відповідей на запит визначаються відповідальні працівники згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.6 цього Положення.
За рішенням Голови суду або його заступника, керівника апарату чи його заступника відповідальним за надання відповіді на такий запит може бути визначено одного відповідального працівника з апарату Суду. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше чотирьох робочих днів із дня надходження до Суду запиту надати відповідальному виконавцю матеріали запиту.
4.4. Запит на інформацію з резолюцією Голови суду чи його заступника, керівника апарату чи його заступника опрацьовується канцелярією в КП «ДЗС» , після чого невідкладно передається виконавцям.
4.5. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до Суду у вигляді електронного документа, здійснюється уповноваженим працівником Суду в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.6. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію повертаються до відповідних структурних підрозділів для зберігання в окремій справі «Листування щодо запитів стосовно публічної інформації» згідно з номенклатурою справ Суду.
4.7. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання Судом запиту.
Якщо запит на інформацію стосується відомостей, необхідних для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше 48 годин із дня отримання запиту.
4.8. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, керівник апарату за поданням відповідального працівника, відповідального за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку письмово повідомляється запитувача не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.
4.9. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більше 10 сторінок, керівник самостійного структурного підрозділу, відповідальний за надання інформації, не пізніше п’яти робочих днів із дня надходження запиту до Суду повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.10. Якщо у запиті разом із проханням надати публічну інформацію міститься прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на запит може бути направлено заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством України, про що запитувач повідомляється у такій відповіді.
5. Порядок надання інформації про діяльність Суду
5.1. Відповідь на запит надається відповідальним працівником за підписом голови суду або керівника апарату (заступника керівника апарату).
5.2. Відповідь на запит має містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в її наданні. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. Якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежено. У разі коли частина запитуваних відомостей належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є загальнодоступною, надається лише остання.
Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з головою суду.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації у Суді.
5.5. Апарат Суду має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:
1) він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої чинним законодавством України, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) дані, що запитуються, належать до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку за його наявності;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.
Якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.
Розмір витрат на копіювання та друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених відповідним Положенням Кабінету Міністрів України та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації.